Sinterklaas, M&M's en veel "43" - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu Sinterklaas, M&M's en veel "43" - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu

Sinterklaas, M&M's en veel "43"

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Sinterklaas is inmiddels weer achter de rug. Via Skype kon ik pakjesavond bij de familie bijwonen. Was toch wel een beetje vreemd om dat zo op afstand te doen, maar toch leuk om de reacties te zien. Ik had in november al wat kleinigheidjes voor iedereen meegebracht die ze op pakjesavond konden openmaken.
Maar Sint had voor mij ook een pakketje gemaakt, maar die was nog onderweg. Dat heb ik begin deze week opgehaald. Allemaal lekkere dingen. Chocoladeletters, chocolade pepernoten en gevulde speculaas. Dat wordt dus snoepen de komende tijd.

Zondag 7 december had ik met een vriendin en haar dochter afgesproken. Zij waren voor het eerst in Londen. Helaas had ik alleen de zondag vrij, maar het was toch leuk om ze weer even te zien en bij te kletsen. De meeste highlights van Londen hadden ze al gezien, maar ze waren nog niet op Leicester Square en Covent Garden geweest. White Hall, Downing Street en Trafelgar Square kunnen ze ook op hun lijstje afstrepen.
Op Leicester Square hebben we M&M’s World bezocht. Altijd leuk. En met de nodige voorraad aan M&M’s weer naar buiten.
Op Covent Garden was het erg druk, maar dat is het op zondag meestal. Alleen nu in de aanloop naar kerst is het er extra druk. Bij een pub een stevige hamburger gegeten en toen was het al weer tijd om naar huis terug te gaan. Zij moesten de volgende morgen ook erg vroeg op om op tijd op het vliegveld zijn, dus hebben we weer afscheid genomen van elkaar. Maar niet voor lang. Met Oud en Nieuw ben ik weer thuis.

Vorige week trof ik één van mijn nieuwe collega’s in het centrum tijdens mijn vrije dag. We hebben samen gezellig koffie gedronken en hij heeft de link voor mijn blog gekregen. Via de vertaalknop kan hij de vertaling lezen.
So Mathyas, if you are reading this, welcome to my blog. I have to be careful now with what I write :-) Hope you like my blogs.
Ik heb hem overigens ook kennis laten maken met de muziek van The Golden Earring :-) Ja, langzaam wordt de Nederlandse inbreng steeds groter.

In het centrum is het op dit moment een drukte van jewelste. Maar volgens mij schreef ik dat vorige keer ook al. Er wordt massaal ingekocht voor kerst. Vooral in het weekend. Dan is het eigenlijk niet leuk meer. Door de week is het dan nog betrekkelijk rustig en kun je op je gemak rondkijken.
Het leuke van het weekend is dat er vaak muziek gemaakt wordt. Typisch Engels, het Leger des Heils dat muziek maakt om geld in te zamelen. Maar verder ook kinderkoortjes die kerstliedjes zingen. De geur van geroosterde kastanjes. “Chestnusts roasting on an open fire”
En in het hele centrum klinkt er kerstmuziek. Ik word daar wel heel blij van en betrap mezelf erop dat ik bijna hardop loop mee te neuriën. Bij de supermarkt klonk het nummer van “Walking in the air” van Chloe Agnew. Op de melodie van dit nummer hebben we in de uitvoering van Theabelle vorig jaar een Nederlandse tekst gezongen. Volgens mij heb ik hardop meegezongen want ik kreeg een paar verbaasde blikken mijn kant op geworpen. Maar het is ook zo’n mooi lied!

Gisteravond heb ik weer een zeer gezellige avond bij mijn bovenbuurvrouw doorgebracht. We zouden eigenlijk het centrum ingaan om iets te gaan drinken, maar we zochten het allebei niet om van huis te gaan.
We hadden daarom besloten om een tapasavond thuis te houden. Jackie zou zorgen voor het eten en ik voor de wijn. En wederom is het weer erg gezellig en laat geworden.
We hebben ongelooflijk veel zitten kletsen.
Overigens nog een hele discussie gehad over hoe je de tijd tegen iemand zegt. In Nederland zeggen we dat het half 11 is als de klok 10.30 uur aanwijst. Hier betekent “half 11” dat het “half past 11” is, dus 11.30 uur. Das wel handig om te weten! Daar zijn we zeker een half uur over bezig geweest. Waarom “half eleven” 11.30 uur is en geen 10.30 uur. En waarom we in Nederland half 11 zeggen als het 10.30 uur is. Volgen jullie het nog?
Kortom, het was een leuke avond en weer genoeg gedronken.

De volgende dag wilde Jackie naar Camberley, een plaatsje 25 minuten hier vandaan om wat pakjes op te halen. Ze vroeg of ik misschien mee wilde, dan kon ik daar wat rondkijken. Weer eens wat anders dan Basingstoke.
Dat hebben we gedaan. Ik vond het een minder leuke plaats dan Basingstoke, maar het was leuk om een keer ergens anders te zijn geweest. We zijn daar niet zo lang gebleven. Ik denk dat we allebei nog een beetje last hadden van de avond ervoor. Die fles “43” hadden we beter niet meer kunnen pakken! Voor de duidelijkheid, we hebben geen 43 flessen leeggedronken, laat dat helder zijn! :-)

Komende week business as usual, 4 dagen werken. Zaterdag moet ik ook werken, maar dan hebben we aansluitend een kerstviering met het personeel van de unit bij het Apollo Hotel. Dat ligt bij mij om de hoek, dus lekker dicht bij huis. Ben benieuwd. Heb er wel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Yvonne

Welkom op mijn reisblog. Hier kun je mijn verslagen lezen over mijn verblijf in het mooie Engeland en over mijn ervaringen als verpleegkundige in de dialysekliniek van Fresenius in Basingstoke.

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 14121

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 30 November 2018

Back to Basingstoke

29 September 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Engeland

Landen bezocht: