Kennismaking met de kliniek - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu Kennismaking met de kliniek - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu

Kennismaking met de kliniek

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Aanstaande maandag ga ik beginnen op de dialyse unit van Fresenius in Basingstoke. Vandaag ben ik er al naar toe gegaan om me te oriënteren hoe lang het duurt voor ik er ben. Wat is handiger, lopen of met de bus. Welke bus moet ik dan hebben, enz. Met de manager had ik al afgesproken dat ik langs zou komen voor een kennismaking.

Ik werd allereerst vriendelijk ontvangen door Sue, de unitsecretaresse. Vervolgens werd ik door Sijo, de unit-manager rondgeleid. Er waren op dat moment nog 3 andere collega’s aan het werk.
Er lagen 17 patiënten op de unit, mannen en vrouwen gescheiden. Nou heb ik eigenlijk niet gevraagd of dat met opzet of toevallig zo was.
Met de dames heb ik een tijdje gezellig staan kletsen. Twee van de vrouwelijke patiënten zijn deze week voor het laatst omdat ze met thuisdialyse gaan beginnen. De andere patiënten zie ik volgende week weer.

De machines waaraan de patiënten gekoppeld zijn gaven een vertrouwde aanblik. Het zijn dezelfde machines als die we in Den Bosch gebruiken. Zelfs de alarmen op de machines klinken hetzelfde. Dus daar hoef ik me niet ongerust over te maken. Dat gaat wel goed komen.
Gebruiken wij standaard 1-naalds lijnen, hier wordt iedere keer bekeken of er 1- of 2-naaldslijnen nodig zijn. De bibag is echter hetzelfde. De Dialysaatkannetjes hebben iets andere samenstellingen. De dialysenaalden heb ik nog niet goed kunnen bekijken, maar dat zie ik volgende week wel. Volgens mij werken ze niet met catheternaalden, alleen met stalen naalden.
De patiënten komen er echter met minder luxe vanaf dan onze Nederlandse patiënten. Die zijn echt verwend en hebben geen idee hoeveel luxe ze hebben op onze afdeling. Met een uitgebreide koffiekar vol beschuitjes, gevulde koeken en marsen. Daarnaast nog een kop soep en/of een tosti. De patiënten hier krijgen een kop thee of koffie met een koekje. That’s it! De rest moeten ze zelf meebrengen. Dat geldt dus ook voor kussens!

Voor onze techneuten van de dialyseafdeling in Den Bosch: De machines worden alleen na iedere dialyse chemisch gedesinfecteerd. Er vindt echter geen hitte-sanitatie plaats. Hier wordt het water van de machines ook niet gecontroleerd. Alleen bij de RO 1 keer per maand.

Ik realiseer me nu dat er een groot aantal lezers zullen zijn die hier geen chocola van kunnen maken. Sorry daarvoor! Ik zal proberen om niet al te veel in technische dialyse details te treden.

Op het einde van mijn bezoek kreeg ik ook meteen mijn dienstlijst mee voor de komende 6 weken.
De kliniek is iedere dag geopend van 7.30 uur tot 19.15 uur. Dat is ook de duur van een dagdienst! Die heb ik elke week 4. Ik hoef dus niet bang te zijn dat ik niet aan mijn uren kom. Ik kan zelfs nog meer werken als ik dat wil. Overuren worden goed uitbetaald.
Naast deze lange dagen, die in de dienstlijst LD oftewel Long Day worden genoemd, zijn er ook diensten van 7.30 uur tot 13.15 uur.
Kortom, als jullie bang waren dat ik me hier zou gaan vervelen, forget it!
Voor diegene die deze kant op willen komen, laat dit op tijd weten dan kan ik mijn diensten zo inplannen dat ik een aantal dagen achter elkaar vrij ben.

Het appartement dat ik gisteren bekeken heb voldoet aan alle eisen. Het ligt nog geen 10 minuten lopen van de dialyse unit, het heeft 1 slaapkamer, een ruime open keuken/woonkamer, een ruime badkamer en veel kastruimte.
De afstand naar het centrum is wel groter maar er is een bushalte voor de deur waar regelmatig een bus stopt die naar het centrum gaat.
Er moeten nog wat zaken afgehandeld worden, maar als alles meezit heb ik volgende week vrijdag al de sleutel.
Moet ik alleen nog wat spullen zien te verzamelen: een bed met matras, een bankje en/of wat gemakkelijke stoelen.
Misschien nog een klein salontafeltje. Ton wil dan met een aanhanger deze kant opkomen om mij te helpen met inrichten.
Mocht iemand nog wat spulletjes hebben die ik zolang zou mogen lenen, dan houd ik me graag aanbevolen.

  • 01 Oktober 2015 - 22:36

    Peggy:

    Pittige diensten!

  • 02 Oktober 2015 - 12:02

    Joke :

    Hoi Yvonne, leuk om je verslagen te lezen. ben benieuwd hoe het werken gaat bevallen. Fijn dat op de dialyse niet alles onbekend is. succes met de lange dagen !
    Als je wilt kun je van mij 2 fauteuils lenen. Ze zitten heerlijk zijn alleen wat verschoten. Ik hoor het wel.
    Groetjes, Joke

  • 02 Oktober 2015 - 15:15

    Yvonne Kapteijns:

    Dat zou mooi zijn Joke. Hoe groot zijn ze? Zou je misschien een foto kunnen sturen? Dan weet Ton of ze in de aanhanger passen. Ik heb whatsapp. Mijn 06 nummer is bekend op de afdeling.

  • 02 Oktober 2015 - 20:19

    Tinus:

    Hi Yvonne,

    Echt ruig van jou om dit avontuur aan te gaan. Klinkt toch weer heel anders dan Bonaire ;-). Groot voordeel dat je dezelfde machines hebt als hier. Maar OMG... wat een lange werkdagen..... you'll be f... rich when you come back....., or better even IF you come back..... met zo'n salaris, ha!

    Good luck & have fun girlie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Yvonne

Welkom op mijn reisblog. Hier kun je mijn verslagen lezen over mijn verblijf in het mooie Engeland en over mijn ervaringen als verpleegkundige in de dialysekliniek van Fresenius in Basingstoke.

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14119

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 30 November 2018

Back to Basingstoke

29 September 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Engeland

Landen bezocht: