Sunday, sunny Sunday - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu Sunday, sunny Sunday - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu

Sunday, sunny Sunday

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Van mijn luie zaterdag is uiteindelijk niet zoveel gekomen. Ik hoefde, of eigenlijk kon ik niets meer regelen gisteren, daarom ben ik toeristisch de omgeving gaan bekijken.
Bij het busstation viel mijn oog op een advertentie van het Milestones Hampshire’s Living History Museum in Basingstoke. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n liefhebber van musea, maar het is beter dan de hele dag op je zolderkamertje zitten.
Het weer is hier de hele week al prachtig. Heerlijk zonnetje. Dat maakt het op pad gaan wel heel prettig.

Dus, met de bus naar het Milestones Museum net buiten de stad. Het museum is gevestigd in een grote loods waarin ze huizen, straten en steegjes uit de 19e eeuw hebben nagebouwd en waarin het leven uit die tijd is uitgebeeld met originele voertuigen, straten, huizen, kleding en huishoudelijke spullen. En als je niet naar boven kijkt waan je je ook een beetje in die tijd. De straatstenen, de gevels en de poppen zijn allemaal levensecht. De voertuigen zijn erg mooi gerestaureerd. Je kunt overal in, achter en omheen lopen.
Tussen de poppen die de tafereeltjes uitbeelden lopen ook levende personen rond in originele kleding. Waardoor ik me uitgebreid probeerde te verontschuldigen toen ik een 19e eeuwse latrine opende en tot mijn schrik iemand op het “toilet” de krant zag lezen. Wat dus gelukkig een pop bleek te zijn!
Met een audio guide kun je bij de diverse locaties en bezienswaardigheden uitleg krijgen over de functie ervan en luisteren naar conversaties zoals ze in die tijd gevoerd zouden kunnen hebben.
Het museum is niet supergroot maar er valt genoeg te zien en het is leuk om met de mensen die daar als acteurs rondlopen een praatje te maken.

Gisteravond naar de film geweest. The Intern met Robert de Niro en Anne Hathaway. Was wel een aardige film.
Geen Oscar waardige film maar onderhoudend genoeg voor een avondje weg van huis.
Binnenkort gaat hier ook de nieuwe film van James Bond in première. Daar wil ik in ieder geval nog naar toe.

Vandaag is het thuisfront enorm druk geweest met het ophalen van spullen voor de flat. Via Marktplaats een bed, tafel met stoelen en een bedbank gescoord. Van een lieve collega 2 fauteuils mogen lenen. Gordijnen van mijn schoonzus en vriendin. Het gaat hartstikke mooi en gezellig worden.
Voor de eerste nacht in het appartement heb ik een luchtbed aangeschaft zodat ik in ieder uit de B&B weg kan en niet op de grond hoef te slapen. In ieder geval tot Ton met de spullen aangekomen is. We hebben een hele lijst gemaakt van wat er allemaal mee moet.

Zojuist ook afscheid genomen van mijn medebewoner in het B&B. De andere 2 bewoners zijn eerder deze week al vertrokken. Vanmiddag is er wel een nieuwe bewoonster bij gekomen, maar die heb ik nog niet gesproken. Wellicht dat ik ze morgen tegen het lijf loop.
Ondertussen heb ik mijn spullen voor morgen alvast klaargemaakt. Vanmiddag al bekeken hoe laat ik morgen de bus moet hebben. Ik ben heel benieuwd hoe de dag gaat verlopen.


  • 04 Oktober 2015 - 22:18

    Peggy:

    Heel veel succes morgen op je eerste werkdag! X

  • 05 Oktober 2015 - 15:47

    Imke:

    Heel benieuwd yvonne hoe de eerste werkdag is bevallen!!! En blijf je verslagen lezen!!!!!! super leuk!
    Succes!!!

  • 06 Oktober 2015 - 10:55

    Irma:

    Hé yvonne,
    wat leuk om al je verslagen zo te lezen, ben heel benieuwd hoe het werken in het centrum daar gaat bevallen, leuk om te lezen hoe het in andere centra eraan toe gaat, en vooral om te horen hoe verwend ze eigenlijk bij ons zijn.....maar dat wisten we tuuuuuurlijk al lang ;-)
    succes met alles en ik blijf je volgen
    X

  • 06 Oktober 2015 - 20:26

    Anita V Z:

    Hoi Yvonne,

    Nog maar een paar nachtjes in je B&B; aftellen dus. Heerlijk lijkt me.
    Heel veel plezier vrijdagavond; je eerste avond en nacht in je eigen huisje. Daar mag best een lekker wijntje op gedronken worden! Proost!
    Ik zie de foto's graag tegemoet :-)


  • 07 Oktober 2015 - 20:20

    Janny:

    Iets om naar uit te kijken. Belgie weer iets anders

    Hallo Magnoliolen,

    Om de spirit hoog te houden , willen we alvast vooruit denken voor 2016.
    Verschillende van jullie hebben al eens geopperd om naar België te komen.
    Ons voorstel is om vast vooruit te plannen en wel het weekend van 16-17 april.
    Een overnachting is vanwege de afstand wel nodig.
    Kun je het lekker op tijd aanvragen!!!!!!!
    Ook moet er nog gezorgd worden voor luchtbedden en slaapzakken, daar ik niet zoveel slaapgelegenheid heb. Bouwen we gewoon een meidenkamer.
    JRK leggen we op de zolder, mannen uiteraard gescheiden, je weet maar nooit.
    Activiteit : wandelen in de Ardennen en in de avond sta ik nergens voor in , alles op eigen risico.
    De rit duurt 3 uur , dus het feest kan op zaterdagmorgen rond 11 uur -11.30 uur beginnen met een lunch.
    In de avond moet er natuurlijk ook nog wat verorberd worden , maar hier komen we in onderling overleg zeker uit.
    De volgende ochtend een lekker ontbijtje
    Voorstel is om alles te delen door de grootste gemene deler.
    Bij voldoende deelname volgen de verdere gegevens en overleg in januari.





    On y vas


    Janny












Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Yvonne

Welkom op mijn reisblog. Hier kun je mijn verslagen lezen over mijn verblijf in het mooie Engeland en over mijn ervaringen als verpleegkundige in de dialysekliniek van Fresenius in Basingstoke.

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 14034

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 30 November 2018

Back to Basingstoke

29 September 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Engeland

Landen bezocht: