Lazy Saturday - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu Lazy Saturday - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu

Lazy Saturday

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Grappig en leuk om de reacties te lezen op de blogs. Vooral de reacties op de diensten.
Een lieve collega reageerde dat hij dacht dat ik hier erg rijk vandaan ga komen. Rijk aan ervaringen en levenslessen. Ja, maar financieel weet ik het zo net nog niet. Het salaris hier is ongeveer gelijk met dat in Nederland. Ik moet er hier alleen langer voor werken. Harder weet ik nog niet. Dat ga ik komende week ervaren.
Maandag tot en met donderdag van 7.30 tot 19.15 uur. Volgens mij wordt dat thuiskomen (nou ja deze week nog even B&B), eten en vroeg naar bed.
Veel werken betekent natuurlijk wel dat je geen tijd hebt om het uit te geven............ We zullen zien, Tinus, of je gelijk gaat krijgen.

Inmiddels is het weekend aangebroken.
Gisteren heb ik de eerste betaling gedaan voor het appartement. En als je dan denkt dat je er bent, kun je weer een aantal formulieren invullen. Dan moeten er toch nog een aantal referenties opgevraagd worden.
Bij de bank idem dito. Even een rekening openen gaat zomaar niet. Je moet kunnen bewijzen dat je woont in Engeland. Dat kan pas vrijdag, want dan kan ik de huurovereenkomst tekenen. Als er verder niets tussenkomt.
Gelukkig kon ik met een brief van mijn nieuwe (tijdelijke) werkgever toch alvast een begin maken met de aanvraag en is het vrijdag puntjes op de i zetten.
En dan pas kan ik ook mijn National Insurance nummer aanvragen. Weer een application form to be completed.
Allemaal zaken die ik graag van tevoren had willen regelen, maar die nu allemaal nog moeten gebeuren.

Maar het is nu weekend en ik kan nu verder niets meer regelen. Maandag moet ik het tweede gedeelte van de financiële zaken rondom het appartement afhandelen en dan wachten op groen licht.
Ik kijk uit naar komende vrijdag. Hopelijk mag ik dan de sleutel van het appartement in ontvangst nemen en er mijn thuisbasis van maken. Ton komt met de auto en aanhanger om het mee in te richten. Hopelijk hebben we dan nog wat tijd om te relaxen en de omgeving te bekijken voor het al weer maandag is.

  • 03 Oktober 2015 - 10:33

    Mariëlle :

    O nee yvonne niet weer hè. Dat er weer van alles geregeld moet worden. Ik hoop dat het sneller gaat dan tijdens je voorbereiding hiertoe naar toe en dat je nu klaar bent met het geregeld en lekker kan werken en natuurlijk genieten. Groetjes uit het zonnige Oirschot

  • 03 Oktober 2015 - 12:02

    Gerty:

    Hey Yvonne, wat leuk om jou zo te volgen! Heb geen afscheid meer van je kunnen nemen helaas. Zo dat zijn nog eens diensttijden. Pfffff dat wordt inderdaad je bedje inrollen. Maar eerst nog een hoop te regelen dus. Viel het afscheid van thuis niet zwaar? Ik wens je in ieder geval een hele rijke ervaring! Geniet ze.....
    Liefs Gerty (from geffen)

  • 03 Oktober 2015 - 13:12

    Christine:

    Hoi hoi,

    Fijn dat je een eigen stekkie gevonden. Ga zeker proberen om het een keer te komen bewonderen! Succes maandag met je eerste werkdag! X

  • 03 Oktober 2015 - 13:24

    Janneke Immens:

    Hoi Fief. Nou het begint al ergens op te lijken. Al weer veel geregeld dus. Wel lange werktijden. Je zal s‘avonds je pijp leeg hebben. Dan is het extra fijn dat je je eigen stekkie hebt om te relaxen. Succes met het regelen allemaal en nu nog van je weekend genieten. Groetjes

  • 04 Oktober 2015 - 18:26

    Nietje:

    Hoi Fief,

    Heel veel succues morgen op het werk! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Yvonne

Welkom op mijn reisblog. Hier kun je mijn verslagen lezen over mijn verblijf in het mooie Engeland en over mijn ervaringen als verpleegkundige in de dialysekliniek van Fresenius in Basingstoke.

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 14087

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 30 November 2018

Back to Basingstoke

29 September 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Engeland

Landen bezocht: