Vertrek, aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu Vertrek, aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Kapteijns - WaarBenJij.nu

Vertrek, aankomst en eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Had ik gisteravond al zo’n mooie blog geschreven, toen ik een foto bij wilde voegen was ik ineens alle tekst weer kwijt! Ik was echter te moe om het opnieuw te schrijven, daarom vandaag een nieuwe poging.
Na dan een jaar van aanvragen invullen, documenten regelen, onzekerheid of het wel al dan niet door zou gaan was het gisteren dan toch zover, mijn vertrek naar de UK om er te gaan werken als dialyse verpleegkundige.
Ton, Lieve en Teun zijn meegegaan naar Schiphol om mij uit te zwaaien. Altijd lastig zo'n afscheid. Gemengde gevoelens. Spannend om zo iets te ondernemen, schuldgevoel omdat je je gezin achterlaat om dit alleen te gaan doen. Iets wat ik al lang in gedachten had maar nooit de mogelijkheid voor had.
De reis verliep voorspoedig, maar ja Engeland is natuurlijk ook niet zo ver weg en de oversteek had ik al wel een paar keer gedaan.
Met Easy Jet gevlogen voor de eerste keer en ik moet zeggen daar is niets mis mee. Vertrokken op tijd, geen wachttijd gehad bij de bagage drop off en het boarden verliep snel.
Op Gatwick gevlogen voor de eerste keer. Ging ook goed. Prima treinverbinding met Basingstoke.
Ik ben 's morgens om 8.55 uur vertrokken vanaf Schiphol en om 12.00 uur stond ik in Basingstoke.
De route naar de B&B was niet helemaal duidelijk en ik heb her en der naar de weg gevraagd. Helaas ging het bij de eerste mis want die dacht dat ik naar Southern Road moest in plaats van Southend Road. Het is maar 1 letter verschil maar de afstand is behoorlijk. Zeker als je met 2 loodzware koffers de berg op moet.
Maar goed, ik ben uiteindelijk op de plaats van bestemming gekomen. Dat was wel een beetje een teleurstelling. De B&B die ik gevonden heb heet Summer Breeze. Daar had ik een bepaalde voorstelling van. Zeker met zo’n naam.
Ik heb nu een zolderkamertje van 2 bij 3 meter en terwijl ik dit blog zit te schrijven voel ik me net een armoedige schrijver. Maar mijn bed is goed, ik zit op 10 minuten afstand van het centrum met een enorm winkelcentrum en het is schitterend weer.
Na een korte powernap ben ik teruggelopen om het winkelcentrum eens te gaan verkennen. Lekker een bakkie gedronken bij Starbucks en wat boodschappen gedaan bij Sainsbury’s.
Wat een hoeveelheid aan winkels! Daar ben ik nog lang niet uitgekeken.

De rest van de dag en avond heb ik nuttig besteed aan het opzoeken van adressen van makelaars. Tevens de busmap bestudeerd om te zien welke busverbinding het handigst is om naar de dialysekliniek te gaan. De afstand is te lopen volgens Google Maps, maar met slecht weer is een bus ook niet verkeerd.

Na een goede nacht ben ik vanmorgen vroeg opgestaan (ik woon samen met 3 mannen die ’s morgens vroeg op moeten en waarschijnlijk wel hun best doen om zo stil mogelijk te zijn maar wat niet lukt omdat het huis enorm gehorig is). De douche was een tegenvaller omdat er alleen koud water uitkwam en ik onverhoopt het bad moest gebruiken. Er is nog wel een douche op de bovenste verdieping maar daar kun je, om het maar plat te zeggen, je kont niet keren.

Na een schamel ontbijtje was het tijd om weer richting stad te gaan. Gelukkig zaten de makelaars vlak bij elkaar, maar de een na de ander bleek toch niets voor mij te hebben. Zeggen en schrijven 1 appartementje was de magere opbrengst en daar had ik maar meteen een bezichtiging voor afgesproken.
Vanmiddag ben ik daar wezen kijken en het ziet er erg leuk uit. Niet geheel onbelangrijk is dat de ligging ideaal is, 10 minuten lopen van mijn werk. Na overleg met het thuisfront besloten om morgen contact met de makelaar op te nemen.
Morgen ga ik tevens kennismaken in het dialyse centrum. Ben heel benieuwd.
Nu stop ik met schrijven. Ik beloof niet dat ik elke dag schrijf. Daar zitten jullie ook vast niet op te wachten. En als ik straks aan het werk ga heb ik er waarschijnlijk of de tijd of de puf niet voor. We zullen zien.

  • 30 September 2015 - 21:19

    Peggy:

    Leuk om te lezen! Succes met de appartementenjacht! X

  • 30 September 2015 - 22:27

    Mark:

    Hoi Yvonne, leuk om je te gaan volgen op je reis door werkend Engeland. Mooi dat je al gauw een eigen stekje hebt gevonden.

  • 01 Oktober 2015 - 13:41

    Rita:

    He wijfie hou je taai en geniet ervan he! zal je op de voet volgen !!!!

  • 01 Oktober 2015 - 14:47

    Marijke:

    Ha Fief,
    Leuk hoor dit blog! Je weet ik vind dit echt super van je en heel lief van je gezin. Voor beide partijen een uitdaging. Hopelijk lukt het snel om je eigen stekje te vinden. Succes en ben benieuwd hoe je werk gaat bevallen. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Yvonne

Welkom op mijn reisblog. Hier kun je mijn verslagen lezen over mijn verblijf in het mooie Engeland en over mijn ervaringen als verpleegkundige in de dialysekliniek van Fresenius in Basingstoke.

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 14088

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 30 November 2018

Back to Basingstoke

29 September 2015 - 31 Maart 2016

Werken in Engeland

Landen bezocht: